Opera Bałtycka przygotowała dla naszych czytelników następującą promocję: bilet w cenie 25 zł (cena bez rabatu: 35-70 zł) na spektakle Bałtyckiego Teatru Tańca

Czekając na… /Święto wiosny (25 lub 26 października)

oraz Windows / No more play /Six dances (28,29 lub 30 listopada).

 

CZEKAJĄC NA..

muzyka: Philip Glass, Antonio Vivaldi, Marin Marais, Kronos Quartet, George Gershwin (Summertime w wykonaniu Janis Joplin)

libretto i choreografia: Izadora Weiss

kostiumy: Hanna Szymczak

 

„Godot – Beckettowska postać parabolicznie zastępująca Boga we współczesnym świecie stała się przysłowiowym znakiem niespełnionego oczekiwania, niezrealizowanych tęsknot, marzeń, które nie mają szans na spełnienie. W naszym spektaklu opowiadamy o tych, którzy czekają. Opowiadamy o napięciu, jakie rodzi się podczas oczekiwania. Każde napięcie komplikuje relacje pomiędzy ludźmi. Bycie razem ulega nieustannym przemianom…”

 czekając na .. _R.Placek, MEGUSTA _2male

 

ŚWIĘTO WIOSNY

muzyka: Igor Strawiński

libretto i choreografia: Izadora Weiss

scenografia: Hanna Szymczak

 ”Święto wiosny Igora Strawińskiego jest dziełem powszechnie uznawanym za najtrudniejsze w repertuarze szanujących się zespołów baletowych na całym świecie. Trzeba wielu lat pracy choreografa  z tancerzami, żeby stworzyć fundament, na którym można pokusić się o próbę zrealizowania gęstego zapisu muzycznego, jaki genialny kompozytor zaproponował wiele lat temu zespołowi Diagilewa…”

Święto wiosny _fot. K.Mystkowskifot. K. Mystkowski

WINDOWS

muzyka: Leszek Możdżer, W.A. Mozart, Marin Marais, J.S. Bach

choreografia: Izadora Weiss

kostiumy: paprocki&brzozowski

„Jest to spektakl o kobiecie, która poświęciła swoje życie marzeniu, tęsknocie za czymś, co nie istnieje w rzeczywistości. Jej prawdziwy świat, szanse, emocje i ludzie przemijają za plecami. Ona nie może ich zauważyć, bo jest skoncentrowana na ułudzie…”

09_Windows_fot. Sebastian Ćwikła fot. S. Ćwikła

SIX DANCES

muzyka: W.A. Mozart

choreografia: Jiří Kylián

kostiumy: Jiří Kylián

„Dwa stulecia dzielą nas od czasu, kiedy Mozart napisał Tańce Niemieckie – fragment historii ukształtowany przez wojny, rewolucje i wszelkiego rodzaju społeczne niepokoje. Mając to na uwadze, zrozumiałem, że nie jest możliwe, żebym zwyczajnie ułożył taneczne kawałki odzwierciedlające humor i muzyczną błyskotliwość kompozytora…”

05_Six Dances_fot. Sebastian Ćwikłafot. S. Ćwikła

 

NO MORE PLAY

muzyka: Anton Webern

choreografia: Jiří Kylián

kostiumy: Jiří Kylián

„Jakże często tylko groteskowym grymasem kończą się podejmowane z namaszczeniem działania. Ten żart powinniśmy akceptować jako ważną część naszego istnienia. Tak samo ta choreograficzna zabawa ciał, umysłu, dźwięku i światła w czasie i przestrzeni jest zaledwie metaforą gry z ekstremalnie surowymi zasadami, które ktoś zapisał w dawno zapomnianym języku…”

 

Opera Bałtycka