Teatr Polski w Poznaniu  oferuje bilety w cenie 15 zł na dwa spektakle:

„Śmierć pracownika” oraz „Ich czworo. Obyczaje dzikich”.

Promocja obowiązuje tylko we wrześniu, a liczba biletów jest ograniczona!

 

Śmierć pracownika

Michał Kmiecik

 

Reżyseria: Iwo Vedral

Scenografia i kostiumy: Karolina Sulich

Muzyka: Dawid Dąbrowski

 

Prapremiera: 16-12-2011

Scena: Malarnia

 

„Śmierć pracownika” to popkulturowy anarchistyczny żart, w którym antyczny mit trafia do dyskontu z niemieckim kapitałem. To świat sklejony z klisz i schematów, w którym nieistotne jest prawdopodobieństwo, ponieważ głównym motorem działania jest czysty bunt i potrzeba odreagowania świata, systemu, który został nam dany jako jedyny i sprawiedliwy. To jest próba teatru bez historii, albo historii zagubionej w odnośnikach i cytatach, historii, która stała się zakładnikiem języka. Współczesna odyseja między biurkami od jednego boksu do drugiego.

„Śmierć pracownika” przypomina dryfujący statek, kombinat dawno już zlicytowany, w którym sens bycia przejawia się już tylko w językowych tyradach. Ten kombinat noszący wyraźne rysy poprzedniego ustroju przypudrowany jest tylko na wzór nowoczesnych szklanych biurowców, ale gdy zapada noc zaczyna się znajomy, romantyczny sabat czarownic, niszczone są drukarki i faksy, aby następnego dnia w mozolnej ręcznej pracy odnaleźć namiastkę sensu dalszego trwania…

Iwo Vedral

Więcej informacji o spektaklu

119 Śmierć Pracownika, Fot.MaciejZakrzewskifot. Maciej Zakrzewski

 

Ich czworo. Obyczaje dzikich

Gabriela Zapolska

 

Reżyseria: Agnieszka Korytkowska-Mazur

Dramaturgia: Dana Łukasińska

Scenografia:  Jacek Malinowski

Kostiumy:  Agnieszka Stanasiuk

 

Premiera: 23-04-2010

Scena: Duża scena

 

„Ich czworo” Zapolska nazwała „tragedią ludzi głupich”. Dla nas jest to raczej komedia (farsa nawet!), jaką grają przed sobą nawzajem ludzie niespełnieni. Głupotą w takim wypadku jest nieumiejętność przewidywania konsekwencji własnych wyborów, niezgoda na to, co inne, w końcu kurczowe trzymanie się własnych zasad czy egoistyczne dążenie po trupach do celów, przynoszących pozorne spełnienie. Małe kompromisy sumują się w wielkie kompromisy, na jakie idziemy sami ze sobą. Groteska sąsiaduje jednak dość blisko z grozą. Gdy okazuje się, że te powielane kalki nie są nam obce, wpadamy w gogolowską pułapkę: rozpoznajemy siebie aż za dobrze w tym, z czego się śmiejemy… Wszyscy odgrywamy jakąś rolę w grach, których reguły ustanawia ktoś inny.

Agnieszka Korytkowska-Mazur

Więcej informacji o spektaklu

Ich Czworo. Obyczaje Dzikichfot. Marek Zakrzewski

 

Teatr Polski w Poznaniu-logotyp-kwadrat